dimecres, 1 de desembre del 2010

VISITA A LA BIBLIOTECA DE BLANES


Ahir al vespre vam ser a la Biblioteca Comarcal de Blanes per fer una xerrada sobre la Lectura Fàcil i Les mateixes estrelles. Vaig estar contenta de tornar a la vila, una vegada més, però aquest cop no per voltar botigues, ni per anar a buscar torrons a ca l'Orench, ni per anar-nos a banyar a Sant Francesc, ni per seure a la platja a contemplar els Focs, com hem fet tantes altres vegades. Aquesta vegada era diferent, la visita tenia un sol objectiu: parlar de literatura. Un munt de records de la infantesa em van venir al cap quan hi vam ser i pensava allò de si la mare hi pogués ser, ella que no va poder viure ni un sol dia d'aquesta meva vida literària.
   En fi, a la magnífica biblioteca de la vila, vam xerrar, doncs, de lectura i d'escriptura. Primer jo i després tots, perquè el públic es va animar i em va fer unes quantes preguntes, això que es tractava d'alumnes de cursos bàsics i elementals, que a vegades tenen feina per deixar-se anar. Estic molt satisfeta de la utilitat de Les mateixes estrelles en aquests cursos i m'agraden molt aquestes xerrades que he començat a fer, aquesta gira no musical, sinó literària, com deia, que ja m'ha dut a Olot i a Blanes i que aviat em durà a Reus, sobretot de la mà del Consorci per a la Normalització Lingüística, i també de CCOO, en el cas de Reus. 
   Crec que del que es tracta és d'animar a llegir, d'oferir la possiblitat de començar a llegir en català a persones que estan aprenent la llengua i que això els ajudi en el seu aprenentatge. La Lectura Fàcil és encara una gran desconeguda i en canvi fa una feina importantíssima. Les xerrades, doncs, empenyen els alumnes cap al plaer de la lectura. Espero que Les mateixes estrelles doni confiança als lectors i que els animi també a parlar la nostra llengua, aquesta llengua que, tal com vaig dir ahir, a mi em surt de l'ànima.
   Moltes gràcies a la Gemma Massó, cap de l'Oficina de Català del CPNL a Blanes, i també als responsables de la Biblioteca Comarcal de Blanes per oferir-nos la fantàstica sala d'actes on ens vam trobar. I sobretot, sobretot, gràcies als assistents, a tots els alumnes (i professora de B3!) que van venir a participar de l'acte, perquè sense lectors no hi hauria escriptors. Si més no, no hi hauria escriptors feliços.