dimarts, 1 de març del 2011

HORES PROHIBIDES A FIGUERES

Ahir al vespre vaig visitar el Club de Lectura de la Biblioteca Fages i Climent de Figueres. Figueres és una ciutat que m'agrada, una ciutat senyora i culta. Gairebé fronterera, sembla que tingui un peu a la Catalunya Nord. Tocada per la tramuntana -com dirien els de Sopa de Cabra, ara que estem a l'espera que es desvetlli si els tornarem a sentir plegats o no-, té tota ella l'empremta del geni de Dalí. I em satisfà anar-hi. Si és per motius literaris, encara més: és el segon cop en poc temps que hi vaig per parlar de lectura i d'escriptura.
   Albert Carol, conductor del Club, va convidar-m'hi ja fa temps per anar-hi a xerrar una estona i ahir, doncs, ens hi vam plantar. Molt bon grup de lectors i lectores, el d'aquest club, la veritat. Havien llegit Hores prohibides i vam estar comentant la novel·la durant ben bé una hora i mitja. Vam parlar de com l'havia creada, de realitat i de ficció, de finals oberts i tancats, de justícia poètica, de llenguatge, de la societat de principis de segle passat, de religió i de sexe, de personatges femenins torturats, de masculins que només hi són de contrapunt... Em sembla que ningú es va quedar res al pap. I d'això es tractava. De veritat que vaig gaudir d'allò més responent a les inquietuds dels assistents, preguntes de bon nivell, us ho asseguro! Gràcies en especial a l'Albert i a tots i totes per la bona rebuda i per fer-me passar tan bona estona! Va ser un plaer sentir les vostres impressions sobre Hores prohibides i saber que havíeu gaudit de la novel·la. Salutacions cordials!

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Núria,

Va ser tot un plaer escoltar-te, altra vegada, i poder compartir opinions sobre les Hores prohibies, els llibres, la llengua i la lectura.

Estarem esperant les novetats i pròximes presentacions.

Una abraçada ben forta.

Núria Martí Constans ha dit...

Vaig venir de gust, Albert. I va ser una molt bona vesprada. Què faríem els escriptors sense els lectors?

Una abraçada també per a tu!